torsdag 29 juli 2010

livstecken!

Nu har det gått ett par dagar utan uppdatering så det är dags att vi tar upp det igen (har ju till och med fått förfrågan från mamma K.)
Livet här i Oslo har förändrats på många sätt denna vecka, för oss båda två. Jag, Hanna, har slitit på min truck varje kväll medan Miranda har utforskat staden på egen hand. Jobbet på coca cola är ganska roligt än så länge. Jag har lärt känna en massa människor under dessa fyra dagar; en kille från Göteborg, en från Umeå, två från Trollhättan, Örebro, Indien, Tanzania, ja, alla typer. Förutom jag, så jobbar det bara en tjej till på varuinsläppet som är min station. Chefen är brysk norman som skriker hela dagarna i ända. Det finns mycket att berätta, men just nu är min skalle så fullproppad av intryck att inget vettigt kommer fram. Igårkväll kom jag indansandes här hemma och kvällen innan dess gråtandes (hade tappat bort mobil, passerkort och skåpsnycklar + haft en obekväm dag på jobbet.) Aja, det kanske kommer några historier i dagarna. Imorgon är jag ledig och då ska vi på en lägenhetsvisning, gå till banken och till Student Consulting. Nu är det dags för lite skönhetssömn, vi hörs imorgon igen!


Man blir som man umgås.

1 kommentar:

  1. Trevligt Du har överlevt de första dagarna på jobbet.Låter som Du trivs trots hårt arbete.
    Vi håller Er under uppsigt.Och väntar på mera goda nyheter.
    Kramar till Er båda.

    Mormor & morfar
    Pricken

    SvaraRadera